Op deze plaats praten we graag over wat ons succesvol maakt. Waarom ConQare authentieke en leuke gesprekken voert met jouw potentiële klanten en daarmee resultaten bereikt. Maar dat een belcampagne leuk is, spreekt niet voor zich. Zelfs als je een goede bellijst hebt met relevante prospects, spreek je veel mensen voor wie je ongelegen belt. Hoe gaan wij daarmee om?
Bij telefonische acquisitie is mindset enorm belangrijk. Als wij niet blij worden van wat we doen, zijn we niet goed in ons werk en bereiken we ook die goede resultaten niet. Bovendien: iedereen wil toch plezier hebben in zijn werk? Reden genoeg dus om te willen werken met een positieve vibe. Omgaan met afwijzing, of mensen die erg defensief zijn ingesteld, is daarom heel belangrijk. Hieronder noemen we daarom drie factoren die voor ons heel belangrijk zijn om met afwijzing om te gaan.
Samen bellen
Bij ConQare werken we met meerdere mensen samen in één ruimte en bespreken regelmatig onze gesprekken. Dat is niet alleen voor het evalueren van gesprekken en elkaar feedback geven, maar geeft ook gelegenheid voor een luchtiger moment. Wij pakken altijd de gelegenheid om elkaar bij te praten. Oók als een gesprek heel goed ging. Als iemand een hoop leuke dingen vertelt, delen we dat met elkaar. Dat maakt ons werk nóg leuker.
Authentieke gesprekken
De beste manier om met afwijzing om te gaan is deze voorkomen. Beetje Cruijffiaans bijna, maar wat we daarmee bedoelen: leuke gesprekken voeren. Het is soms beter om een gesprek te voeren vanuit oprechte belangstelling, deels over iets dat niet per se met het product te maken heeft. Dan heb je een leuk gesprek en, minstens zo belangrijk, een klik met degene aan de andere kant van de lijn. Daarom werken we bij ConQare ook zonder belscripts. We voeren gesprekken vanuit kennis en goede voorbereiding. Als een script de basis vormt van je gesprek, voer je nooit een leuk en authentiek gesprek en tref je veel vaker negativiteit aan de andere kant van de lijn.
Luisteren
Iedereen kent het: van die verkopers waar je maar niet van af lijkt te komen. Op alles wat je zegt komen ze met een tegenargument. Maar wie houden ze nou voor de gek? Als je je best doet om subtiel aan te geven dat je ergens niet op zit te wachten, waarom zou je als verkoper dan doorzetten? Daar is geen enkele goede reden voor. Mensen bedenken zich niet en je trekt de negatieve sfeer naar je toe. Zo’n gesprek kan alleen maar minder worden, naarmate het langer duurt. Goede telefonische acquisitie is ook zelf een gesprek beëindigen als dat gesprek beide partijen niets oplevert. Wij laten dat niet altijd aan de prospect en luisteren en voelen vooral zelf goed. Als een gesprek nergens heengaat, dan sluit je dat het beste af.